‘Patiëntenkoepels organiseren meldactie ‘krijgt u de zorg waar u recht op heeft’’

Op basis waarvan kiezen mensen hun zorgpolis? Hebben mensen er vertrouwen in dat zorgverzekeraars bij het inkopen van zorg kwaliteit van zorg belangrijker vinden dan kosten? Moesten mensen wel eens langer dan vier weken wachten op een consult of een behandeling en doet de zorgverzekeraar aan wachtlijstbemiddeling?zorg

Dat zijn vragen waarop drie samenwerkende patiëntenkoepels een antwoord willen. De drie organisaties, patiëntenfederatie NPCF, Ieder[in] voor mensen met een beperking of chronische ziekte en het Landelijk platform GGz, voor patienten en patiëntenverenigingen in de geestelijke gezondheidszorg, beginnen daartoe de meldactie 'Krijgt u de zorg waar u recht op heeft?' via hun websites.

Doel van de meldactie is om tijdig knelpunten van patiënten te signaleren over de beschikbaarheid van zorg, wachtlijsten, duidelijke informatievoorziening over het recht op zorg, de keuzevrijheid tussen verschillende zorgaanbieders in de buurt, en over de extrarekeningen die patiënten ontvangen voor de zorg.

De vragenlijst is gedurende de hele maand juni in te vullen via onderstaande link. De resultaten worden enkele weken later bekendgemaakt.

Alvast zeer bedankt voor het invullen!

> Ga hier naar de vragenlijst van deze meldactie

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.